Kaffetår(er)

Den bedste kaffe fås i kommunen. Det ved du som Anden Aktør, bare er sandt. Kaffen i Jobcentret smager simpelthen lige en kande bedre, end den som er brygget af baristaen i byens hippe café. Og det er der en helt særlig god grund til.

Du har nemlig endelig fået lirket foden inden for hos afdelingslederen på jobcentret. Og nu sidder i så sammen. Termokanden står på bordet. Kommunekaffen bliver skænket op. Og endelig kan du få drøfte det som din virksomhed er drøngod til at gøre for borgerne.

Du ved, at hvis du præsenterer dine ydelser godt, og dig og afdelingslederen har en god kemi, så er der en rimelig god sandsynlighed for at du snart har en ordre i hus. Se, det er sandelig en god kop kaffe. Og for dig som, Anden Aktør er der ikke noget andet, som er bedre end det.

Men, uanset hvor god kaffen har været og hvor god en ordre, du har fået bragt i hus, følger der også udfordringer med. Blandt andet

  • Hvor mange medarbejdere og freelancere skal I være til at løse opgaven.
  • Hvor mange borgere der reelt bliver visiteret til dig.
  • Hvordan I fordeler borgerne mellem jer efterhånden som de bliver visiteret til dig
  • Hvordan du får overholdt de frekvenser om tilbagemeldinger, som I har aftalt.
  • Hvordan du holder styr på den tid, som bliver forbrugt på den enkelte borger, så du kan viderefakturere Jobcentret.
  • Hvordan du kan dokumentere, hvad I rent faktisk har gjort for borgeren.
  • Hvordan du kan leve op til borgerens retskrav om, at de data som du indtaster, bliver opbevaret forsvarligt, og slettet igen.
  • Hvordan du tilmed skal imødekomme borgeren om ret til aktindsigt, ret til at få ændret urigtige oplysninger og ret til at vide hvem der har haft adgang, hvornår og til hvilke af personens oplysninger.

Ja, der er nok at holde styr på for dig som Anden Aktør.

Faktum er, at uanset om du er en lille en-personers Anden Aktør eller har en stor mentorvirksomhed, eller I laver et integrationsprojekt med flere hundrede ledige, så har du brug for konstant at kunne levere høj kvalitet til Jobcentrene, have adgang til beskæftigelsesfremmende værktøjer, stille sikkerhed over for borgernes persondata samtidig med at du har tråd i dine medarbejdere og freelanceres indsats.

 

Let, sikkert og effektivt IT-system til Anden Aktør

Med så mange parametre er løsningen at være omhyggelig og systematisk med uddellegeret ansvar, planlægning, koordinering, rutiner og kontroller. Du har sikkert allerede lavet et hav af lister i excel, som I efter bedste evne forsøger at vedligeholde.

Hånden på hjertet – kunne det ikke være passende at slippe for noget af al det administrative bøvl og besvær? Kunne du ikke lave langt bedre resultater, hvis I brugte noget mere af tiden på den enkelte borger og fik opsøgt nogle flere virksomhedskontakter?

Med et dedikeret IT-system til Anden Aktør, kan man faktisk få lettet sit arbejde betydeligt. Det bliver for eksempel langt lettere at holde styr på den enkelte borgers gøren og laden hos dig. Få registreret fremmøde. Få givet tilbagemeldinger til Jobcentret i tide og som aftalt. Få opgjort hvor meget tid hver enkelt medarbejder og freelancer har forbrugt på den enkelte borger. Få afmeldt borgeren igen. Osv

Har du et dedikeret IT-system til Anden Aktør, får du også mulighed for at imødekomme Persondataforordningen. Du får mulighed for at holde persondata sikre og undgå de famøse kæmpebøder. Tilmed sender du et tydeligt signal til borgerne om, at du tager håndteringen af deres personfølsomme oplysninger alvorligt. Og det tæller jo også som god feed back til Jobcentrene, når borgerne melder om, at der er styr på sagerne hos dig.

De, som har valgt at arbejde med omdrejningspunkt i et IT-system til Anden Aktør, oplever at det sparer tid, giver bedre resultater og forenkler en travl hverdag, så der kan fokuseres på det væsentlige, nemlig borgeren som dit levebrød, virksomheden og Jobcentret som dine kunder.

Kort og godt, så vil det bedste som er hændt Anden Aktør –efter kommunekaffen, naturligvis– nok være et dedikeret IT-system til Anden Aktør, der rummer alt det, der er brug for i din beskæftigelsesindsats.

 

Vil du vide mere

Går du med tanker om at blive lidt klogere på, hvordan sådan et IT-system kan gavne dig, så har du indtil flere muligheder for at vi starter en uforpligtende dialog op.

  • Demo. Du kan blot bestille en demo på et tidspunkt som passer dig, ved at klikke her.
  • Formular. Du kan også bede os om at vi ringer dig op ved at udfylde formularen her.
  • Mail. Er du mere til en god gammeldags e-mail, så tøv ikke med at skrive til hej@jobintra.dk
  • Telefon. Telefonen er heldigvis heller ikke gået af mode endnu, så tast telefonnummer 5350 5510 og ring til os.

 

Få flere blogindlæg

Du kan få flere blogindlæg direkte i dit feed, ved at følge os på LinkedIn.